OneDrive: scannen & ondertekenen

Wat?

OneDrive is de Cloud van Microsoft. Naast je documenten online beheren en delen, kan je met OneDrive ook documenten (inscannen en) ondertekenen.

Documenten ondertekenen kan je ook met de Office app , de app Adobe Fill & Sign, via Acrobat Reader, of in iOS.

Hoe?

Download de app voor android of iOS

Open het document

Klik op het document dat je ontving om te ondertekenen en kies om het te openen met OneDrive PDF Viewer

Zet je handtekening

  • Tik onderaan op het pennetje

  • Tik dan bovenaan op ⋮ en kies 'Handtekening' om het document te ondertekenen

  • Zet met je vinger je handtekening in het kader of tik rechts onderaan op foto toevoegen om een foto van je handtekening te gebruiken die je op papier hebt gemaakt

  • Tik rechts bovenaan op het vinkje als je tevreden bent

  • Sleep je handtekening naar de juiste plek op het document en tik dan bovenaan op 'Gereed'

Opslaan

Wanneer je het document opende via OneDrive PDF Viewer, kan je het nu opslaan in de cloud of op je toestel.

In de cloud

  • Tik op de cloud om het document te uploaden naar je OneDrive

  • Kies een mapje of maak een nieuw mapje (+) en tik op ✔ om het document op te slaan

  • Ga verder naar 'Delen'

Op je toestel

  • Tik op ⋮

  • Kies 'Opslaan als PDF'

  • Voeg het bestand toe als bijlage in je e-mail of chatbericht: klaar

Delen

  • Deel het gehandtekende document

Selecteer een app (e-mail, WhatsApp, ...) om het document als koppeling te versturen (= een link naar je bestand in de cloud), of tik op de paperclip en verzend het document als bijlage met een app naar keuze